Nový rozvojový projekt Česko hraje baseball

Richard Jarošík, 14.09. 2022 Aktuality

Česko hraje baseball je nový projekt ČBA, který vznikl díky spolupráci KMR a PR komise ČBA. Pilotní ročník tohoto projektu, který má za úkol popularizaci baseballu, propagaci ME 2023, rozvoj a stabilitu českých klubů, byl zahájen v srpnu.

Pro zahájení projektu v oblasti podpory klubů, kdy bychom se chtěli zaměřit také na sběr dat, bylo vybráno sedm klubů: Praotci Roudnice, Lokomotiva Louny, Wolfs Domažlice, Rytíři Trutnov, Baseball Plzeň, Baryba Velký Osek a Kotlářka Praha.

Popularizace našeho sportu a propagace ME 2023 půjde ruku v ruce. Od dubna až do září se budou v rámci tohoto projektu pořádat akce na školách, pojedeme s roadshow na akce pořádané zejména pořadatelskými městy. Všichni zájemci z řad veřejnosti si tak budou moci vyzkoušet odpal ze stativu, hod na radar a další disciplíny reprezentující baseballové dovednosti. Věříme, že takto dostaneme náš sport více do povědomí. Projekt je koncipován jako tříletý s tím, že po ME 2023 se více zaměříme také na menší města, kde již je, nebo dříve byl, baseballový klub i s infrastrukturou. Rádi těmto klubům pomůžeme více zpropagovat náš sport a přivést další mladé talenty do jejich řad.

V prvním roce projektu Česko hraje baseball budeme získávat data o potřebách jednotlivých klubů a testovat, zda nabídnutá pomoc v rámci projektu je dostatečně efektivní. Výsledkem by pak měla být kompletní příručka a web, ze kterého budou moci čerpat další kluby, které budou mít o rozvoj zájem.

Ucelený soubor informací by měl obsahovat tři základní pilíře správně a zdravě fungujícího klubu

  1. Propojenou teorii s praxí, jak efektivně klub vést, kde a jak získávat potřebné finance, jak nastavovat klubové cíle a samozřejmě jak získat co nejvíce nových hráčů, případně si udržet ty současné.
  2. Ve spolupráci s TMK a dalšími odborníky z řad trenérů s první trenérskou třídou by soubor měl obsahovat informace, jak si vytvořit sportovní koncepci klubu napříč věkovými kategoriemi, jak vytvořit roční tréninkovou koncepci, jak správně a efektivně vytvořit tréninkovou jednotku a v neposlední řadě i soubor videí se základními drilly pro věkové kategorie U7 až U13.
  3. Jak si správně budovat svůj klub jako brand a tento brand rozvíjet tak, aby se šance na přilákání dalších nadšenců do našeho sportu maximalizovali. Tento pilíř je však pro správné fungování nejméně důležitý a je možné, že se do příručky přidá až na konci tohoto tříletého období.

Projekt má za sebou již první dvě štace. První se uskutečnila 6.9. na pražské Kotlářce. V rámci pilotních náborů se akce i přes velký déšť zúčastnilo 22 zájemců. Protože si klub vytyčil cíl 20 účastníků, lze konstatovat, že počtem byla akce úspěšná. Další krokem samozřejmě bude vypozorování, kolik ze zájemců se skutečně zapíše a kolik jich zůstane i po tříměsíční zkušební době. 

Ve středu 7.9. se pak uskutečnila druhá akce s aktivním zapojením Česko hraje baseball v Kolíne. Vše probíhalo ve spolupráci s klubem Baryba Velký Osek a Regionem Severozápad. Město pořádalo na náměstí Den sportu, kam jsme přijeli i s Roadshow, radarem a dárkovými předměty. Cílem byl oslovit alespoň 100 dětí. Po dobu 3 hodin se u našeho stánku otočilo nespočet dětí a bylo rozdáno 150 letáků. I zde tedy lze konstatovat splněný cíl a nyní budeme opět sledovat, kolik dětí se nakonec přihlásí. Minimálně však pro popularizaci sportu v daném městě se udělalo kus práce, za kterou velmi děkujeme Michalu Hanušovi z Regionu Severozápad a celému týmu Baryba Velký Osek.

Již za dva týdny bude na programu týden náborů, kde ve spolupráci s reprezentanty Markem Chlupem a Tomášem Duffkem postupně objezdíme i s roadshow nábory pro Louny, Domažlice, Roudnici, Trutnov a Plzeň.

Za projekt Česko hraje baseball
Richard Jarošík

Fotogalerie z akcí zde

 

Starší články
Weby ČBA na doménách baseball.cz používají k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Více informací