Dokument ‚Behind The Flag: Czech Republic‘ od Major League Baseball, který pojednává o postupu českého národního týmu na World Baseball Classic, se dočkal významného ocenění – Clio Sports Silver Award.
Česká reprezentace v minulém roce šokovala baseballový svět, když parta amatérů dokázala postoupit z kvalifikace a nechat za sebou další týmy napěchované profesionály. Proto pak organizátor tohoto neoficiálního Mistrovství světa v baseballu natočil o českém týmu dokument pod názvem ‚Behind The Flag: Czech Republic‘. Ten má mnoho pozitivních ohlasů a jen na YouTube kanálu MLB jej do dnešního dne vidělo bezmála půl milionů fanoušků.
„Ocenění si velice vážíme, je to obrovský úspěch pro český baseball, vlastně pro celý český sport,“ neskrývá nadšení Lukáš Ercoli, jenž je v asociaci zodpovědný za marketing a komunikaci. „Dostat ocenění za dokument od dílny MLB, který monitoruje naši přípravu na World Baseball Classic, je pro nás velkou poctou. Je úžasné, že se český baseball zařadil mezi projekty světového formátu, například vedle projektů NFL, FIFA a Nike. Tento dokument nastartoval veškerý celosvětový mediální zájem okolo českého týmu. Vzpomínám na týdenní natáčení se štábem z Major League Baseball, kdy jsme chodili po Praze a ptali se lidí, jestli vědí, že se hraje v Česku baseball. Věřím, že nyní by odpovědi byly odlišné.“
Kromě zástupců MLB jsou pod dokumentem podepsaní také Češi. Kromě Lukáše Ercoliho se jako kameramani na dokumentu podíleli Martin Claus a Tomáš Icík. Na zvuku se spolupodílel také Tomáš Patlich.
Ceny Clios se udělují od roku 1953 a každým rokem oceňují inovace a kreativní dokonalost v reklamě, designu a komunikaci podle hodnocení mezinárodního panelu reklamních profesionálů. Magazín Time dokonce o nich jednou napsal, že jde o celosvětově nejuznávanější mezinárodní reklamní ocenění. Z českých projektů si v minulosti jednu odnesli Bára Prášilová a Comtech Can za kreativní kampaň pro festival TANEC PRAHA 2019.